Колісник, Людмила ОлександрівнаKolisnyk, L. O.2025-06-182024https://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/5960Колісник Л. О. Професійна підготовка фахівців цифрових технологій до редагування, налаштування та наповнення веб-сайтів : кваліфікаційна робота магістра : спец. 015 Професійна освіта (Цифрові технології), освітня програма: Професійна освіта (Цифрові технології) / Людмила Олександрівна Колісник // Факультет математики, природничих наук та технологій, кафедра математики та цифрових технологій Центральноукраїнського державного університету імені Володимира Винниченка ; наук. кер. доктор педагогічних наук, професор кафедри математики та цифрових технологій Микола Ілліч Садовий. - Кропивницький – 2024. – 132 с.(ua) Актуальність професійної підготовки фахівців цифрових технологій полягає в умінні налаштовувати, редагувати, наповнювати веб-сайти, в умінні добирати комплекс матеріалів для наповнення, налаштовувати відображення інформації на веб-сайтах, поєднувати ці уміння з формуванням системи знань в освітньому процесі. Підготовка фахівців цифрових технологій є важливою основою впровадження цифрових технологій в освітнє середовище та покращення якості освіти. Мета дослідження – проаналізувати, які інструменти використовують фахівці цифрових технологій для редагування та наповнення веб-сайтів в професійній діяльності, які засоби покращують професійну підготовку фахівця. Розробити веб-сайт фахівця цифрових технологій, використовуючи інструменти редагування та налаштування. Об'єкт дослідження - освітній процес у закладах професійно-технічної та фахової передвищої освіти. Предмет дослідження- методика професійної підготовки фахівців цифрових технологій з виготовлення та налаштування веб-сайтів в закладах професійної освіти. Завдання : 1. Дослідити ефективність розвитку цифрових освітніх середовищ, що потребують наявності розвинутої технології створення та налаштування веб-сайтів, переліку цифрового обладнання, планування та розвитку цифрового потенціалу й формування на цій основі методики професійної підготовки фахівців цифрових технологій. 2. Створити технологію освітнього наповнення, підготовки інструментів і безпечних веб-платформ яка відповідає стандартам приватності та етики. 3. Сформувати засади удосконалення методики формування цифрових умінь і компетентностей Елементи наукової новизни результатів дослідження: полягає в: - вивченні і систематизації джерельної бази, на основі яких виокремлено засади розробки методика професійної підготовки фахівців цифрових технологій з виготовлення та налаштування веб-сайтів, як засобу формування у здобувачів освіти предметних цифрових компетентностей; - створено та апробовано для подальшого розвитку методику застосування програмних засобів, проектування та розвитку хмаро зорієнтованого навчального середовища в професійних закладах, на прикладі застосування наступних видів хмарних послуг SaaS, РааS та IaaS; Практичне значення роботи : розроблено й апробовано технологію виготовлення та налаштування веб-сайтів у професійній підготовці фахівців цифрових технологій та методику впроваджено сайту в освітній процес закладів професійної освіти. Основні результати дослідження обговорені в ході виробничих практик в інформаційному відділі ЦДУ ім. В. Винниченка, під час виробничої (педагогічної) практики на базі Кропивницького вищого професійного училища. Визначено види сайтів, вимоги до їх структури, класифікацію та засоби створення різних видів сайтів. Розглянуто вимоги до створення веб-сайтів, засоби та інструменти створення та редагування контенту на сайтах для роботи фахівців цифрових технологій. Особливості підготовки інформації та поширені помилки під час розробки сайту фахівцями та розробниками сайтів в інтернет мережі. Перевірено вплив інформації на розробку сайту та засоби створення сайту в освітньому процесі професійно-технічного закладу. Використання конкретно-наукових методів дослідження в підготовці фахівців цифрових технологій. Проаналізовано виробничий та освітній процеси для визначення матеріалів наповнення та редагування веб-сайтів. Перевірено засоби для налаштування сайтів освітнього закладу професійної освіти, використання інструментів для створення сайту фахівцями цифрових технологій. Розроблено сайт для демонстрації та аналізу його наповнення в освітньому навчальному середовищі під час підготовки фахівців цифрових технологій. Повний обсяг роботи – 132 стор., основний текст становить 85 стор. У роботі подано 1табл., 48 рис. (en) The relevance of the professional training of digital technology specialists lies in their ability to configure, edit, and populate websites, select a comprehensive set of materials for content creation, adjust the display of information on websites, and integrate these skills into an educational knowledge system. The training of digital technology specialists forms an essential basis for integrating digital technologies into the educational environment and improving the quality of education. Research Aim: To analyze the tools used by digital technology specialists for editing and populating websites in their professional activities and identify methods to enhance professional training. Additionally, to develop a website for digital technology specialists using editing and configuration tools. Research Object: The educational process in vocational and pre-tertiary educational institutions. Research Subject: The methodology of professional training for digital technology specialists in creating and configuring websites within vocational education institutions. Objectives: Examine the effectiveness of developing digital educational environments that require advanced website creation and configuration technologies, a range of digital equipment, digital potential planning, and the development of a methodology for training digital technology specialists. Develop a technology for educational content creation, preparation of tools, and secure web platforms that meet privacy and ethical standards. Establish principles for improving the methodology for developing digital skills and competencies. Scientific Novelty of Research Results: The novelty lies in: The study and systematization of source materials, which formed the basis for developing a methodology for the professional training of digital technology specialists in website creation and configuration as a means of forming students' subject-specific digital competencies. The creation and testing of a methodology for applying software tools, designing, and developing cloud-oriented learning environments in vocational institutions, with examples of SaaS, PaaS, and IaaS cloud services. Practical Significance: A technology for website creation and configuration has been developed and tested for the professional training of digital technology specialists. The methodology was implemented in the educational process of vocational education institutions. Main Research Results: The results were discussed during industrial internships in the Information Department of the Central Ukrainian State University named after V. Vynnychenko and during pedagogical practice at Kropyvnytskyi Higher Vocational School. Key achievements include: Identifying types of websites, requirements for their structure, classifications, and tools for creating various types of websites. Reviewing requirements for website creation, tools, and methods for editing content for digital technology specialists. Analyzing common errors in website development and preparation of information for websites by specialists and developers. Assessing the influence of information and tools on website creation in the educational process of vocational institutions. Developing and testing methods for configuring educational websites and using tools to create sites for digital technology specialists. Creating a website for demonstration and analyzing its content within an educational environment during the training of digital technology specialists. Work Volume: The total volume is 132 pages, with the main text comprising 85 pages. The work includes 1 table and 48 figures.ukосвітнє середовищеналаштуванняпрофесійна підготовкакомпетентністьредагуваннявеб-сайтнаповненняструктурованістьвідповідністьактуальністьцифрові технологіїEducational environmentconfigurationprofessional trainingcompetenceeditingwebsitecontentstructurecompliancerelevancedigital technologiesПрофесійна підготовка фахівців цифрових технологій до редагування, налаштування та наповнення веб-сайтівProfessional Training of Digital Technology Specialists in Website Editing, Configuration, and Content CreationQualification work