Кулікова, Світлана ВікторівнаKulikova, Svitlana Viktorivna2023-05-042023-05-042022Кулікова С. В. Арт-менеджмент як складова частина соціокультурної діяльності / Світлана Вікторівна Кулікова // Наукові записки ЦДПУ. Серія : Педагогічні науки = Academic Nores. Series : Pedagogical Sciences : зб. наук. праць / МОН України, ЦДПУ ім. В. Винниченка. – Кропивницький: РВВ ЦДПУ В. Винниченка, 2022. - Вип. 207. - C. 175-179.https://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/4377(ua) У статті автор розглядає арт-менеджмент як складову частину соціокультурної діяльності. Актуальність означеної проблеми зумовлена складною соціокультурною ситуацією, що склалася в нашій країні в останні роки. Перетворення, що відбувалися протягом останних десятиліть в економічній, технологічній, соціальній галузях, багато в чому були пов’язані з масштабним впливом засобів масової інформації, розширенням міжкультурних контактів з різними країнами, реалізацією проєктних технологій, впровадженням ринкової економіки тощо, у результаті чого сучасна молода людина змушена змінювати свої світоглядні позиції стосовно людей, себе і навколишньої дійсності. У сучасному суспільстві дедалі більшого значення набуває соціокультурна діяльність, спрямована на збереження й передачу культурних цінностей, розвиток, самоствердження та самореалізацію як окремої особистості так і групи людей у вигляді їх залучення до означених цінностей і сьогодні соціокультурна діяльність є невід’ємною частиною існування та активної діяльності особистості, організації, держави. Однією з найактуальніших є проблема підготовки майбутніх спеціалістів галузі культури та мистецтва в умовах інтеграції до світового загальноосвітнього простору на основі технологій арт-менеджменту. Впровадження сучасних технологій арт-менеджменту у систему вищої освіти передбачає висування на перший план творчих продуктивних завдань; «занурення» в художньо-проєктну діяльність із подальшою обробкою окремих елементів та дій; слідування творчих завдань логіці зростаючої креативності, пізнавальної та розвиваючої значущості; спонукання до самореалізації у професійній діяльності, висування нових цілей та творчих задумів. Ключові слова:(en) In the article, the author considers art management as an integral part of socio-cultural activities. The relevance of this problem is determined by the complex socio-cultural situation that has developed in our country in recent years. The transformations that took place during the last decades in the economic, technological, and social spheres were largely connected with the large-scale influence of the mass media, the expansion of intercultural contacts with different countries, the implementation of project technologies, the introduction of a market economy, etc., as a result of which the modern young a person is forced to change his worldview positions in relation to people, himself and the surrounding reality. In modern society, socio-cultural activities aimed at the preservation and transmission of cultural values, development, self-affirmation and self-realization of both an individual and a group of people in the form of their involvement in these values are gaining more and more importance, and today socio-cultural activities are an integral part of existence and active activity individuals, organizations, states. One of the most urgent is the problem of training future specialists in the field of culture and art in the conditions of integration into the global general education space based on art management technologies. The introduction of modern art management technologies into the system of higher education involves putting creative and productive tasks to the fore; «immersion» in artistic project activity with further processing of individual elements and actions; following the logic of creative tasks of growing creativity, cognitive and developmental significance; motivation for self-realization in professional activities, setting new goals and creative ideas. Target guidelines for the application of art management technologies in a higher education institution include: updating the subject content, combining in it different forms of activity, semantic spectrums and value orientations; providing students with opportunities for personal self-development, self-awareness in professional activities.ukсуспільствосоціокультурна діяльністьарт-менеджменттехнологіїзаклад вищої освітиsocietysocio-cultural activityart managementtechnologyhigher education institutionАрт-менеджмент як складова частина соціокультурної діяльностіArt management as a component part of socio-cultural activityArticle