Рябець Сергій Іванович, Аушева Юлія Валеріївна2024-12-092023https://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/5234Рябець С. І. До питань матеріалознавства та сапр в рамках вивчення технологій дизайну інтер’єру в 10-11 класах / Сергій Іванович Рябець, Юлія Валеріївна Аушева // Наукові записки ЦДУ. Серія: Педагогічні науки : зб. наук. праць / МОН України, Центральноукр. держ. ун-т ім. В. Винниченка. - Кропивницький, 2023. - Вип. 210. – С. 214-218.(ua) Стаття присвячена питанню реалізації проектної діяльності учнів закладів загальної середньої освіти на уроках технологій. Проведено теоретичний аналіз наукових праць з питань технологічної освіти в умовах нової української школи, впровадження компетентнісного навчання, методики організації навчальної діяльності та праць, присвячених основам дизайну інтер’єру та художнім стилям. Визначено, що підходи до методики технологічної освіти старшокласників мають надати учням такі знання та вміння, які б спонукали учнів до роботи в майбутньому в різних сферах виробництва та домашнього господарства. Відзначено основну мету проектної діяльності старшокласника на уроках технології, зокрема така діяльність має формувати у старшокласника творче мислення та практичні навички дизайну інтер’єру. Такий підхід забезпечується тим, що студенти заохочуються творчо мислити, шукати унікальні рішення для оздоблення інтер’єру, працювати з різними матеріалами, кольорами, формами та текстилем, розробляти концепції, створювати ескізи майбутніх дизайнів, вирішувати питання стилістичної узгодженості та вибір потрібних матеріалів і кольорів. Також було зазначено, що реалізація творчого проекту в рамках вивчення технологій дизайну інтер’єру в 10-11 класах допомагає учням навчитися спілкуватися з іншими, оцінювати свою роботу та поважати думку інших учнів. Розповіли про можливості творчого проекту на уроках технологій у закладі загальної середньої освіти, зокрема розповіли про базові знання, які має отримати старшокласник у процесі вивчення дизайн-технологій, зокрема об’ємне планування, кольорові гами, матеріали та фактури. , освітлення, меблі та декор, 3d моделювання та принципи ергономіки. Охарактеризовано такі етапи реалізації творчого проекту в рамках вивчення технологій дизайну інтер’єру, як організаційно-підготовчий, проектно-конструкторський, технологічний та завершальний. Визначено перспективи подальших розробок, зокрема, у більш поглибленому вивченні технологій дизайну інтер’єру, що дасть студентам знання та вміння створювати функціональні, гармонійні та стильні інтер’єри. (en) The article is devoted to the issue of implementation of project activities of students of general secondary education in technology lessons. A theoretical analysis of scientific works on the issues of technological education in the conditions of the new Ukrainian school, implementation of competence training, methods of organizing educational activities and works devoted to the basics of interior design and artistic styles was carried out. It was determined that the approaches to the method of technological education of high school students should provide students with such knowledge and skills that would encourage students to work in the future in various areas of production and home economics. The main goal of the high school student's design activity in technology lessons was noted, in particular, such activity should form the high school student's creative thinking and practical interior design skills. This approach is ensured by the fact that students are encouraged to think creatively, look for unique solutions for interior decoration, work with different materials, colors, shapes and textiles, develop concepts, create sketches of future designs, solve the issue of stylistic coherence and the choice of the right materials and colors. It was also noted that the implementation of a creative project within the framework of studying interior design technologies in 10-11 grades. helps students learn to communicate with others, evaluate their work, and respect the opinions of other students. They described the possibilities of a creative project in technology lessons in a general secondary education institution, in particular They described the basic knowledge that a high school student should learn in the process of studying design technologies, including spatial planning, color schemes, materials and textures, lighting, furniture and decor, 3d modeling and principles of ergonomics. They described the stages of creative project implementation within the study of interior design technologies, such as the organizational-preparatory, design, technological, and final stage. Prospects for further developments were determined, in particular, in a more in-depth study of interior design technologies, which will give students knowledge and skills to create functional, harmonious and stylish interiors.До питань матеріалознавства та сапр в рамках вивчення технологій дизайну інтер’єру в 10-11 класахOn the issues of materials science and cad in the study of interior design technologies in grades 10-11Article