Локарєва, Юлія Валеріївна2016-04-192016-04-192014Локарєва Ю. В. Формування інтегрованих творчих умінь майбутніх учителів музичного мистецтва у процесі музично-теоретичної підготовки / Юлія Валеріївна Локарєва // Наукові записки КДПУ. Серія: Педагогічні науки / ред. В. В. Радул [та ін.]. – Кіровоград : КДПУ ім. В. Винниченка, 2014. – Вип. 133. – С. 224-230.https://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/1070(uk) У статті висвітлюються проблеми професійного становлення майбутніх учителів музичного мистецтва, які зумовлені специфікою музично-теоретичної підготовки: розглядається поліфункціональність професії педагога-музиканта, досліджено процес формування інтегрованих творчих умінь студентів мистецьких факультетів.(ru) В статье освещаются проблемы профессионального становления будущих учителей музыкального искусства, которые обусловлены спецификой музыкально-теоретической подготовки, рассматривается полифункциональность профессии педагога-музыканта, исследуется процесс формирования интегрированных творческих умений студентов факультетов искусств.(en) The article highlights the problems of professional formation of future teacher of musical art, which, due to peculiarities of musical-theoretical training; examine a variety of professions music teachers, the process of formation of the integrated creative skills of the students of art faculties. Musical-theoretical training of future teachers of musical art is aimed at active formation of an integral system of integrated theoretical musical knowledge and skills that enable to acquaint students with a greater number of musical compositions of different styles and artistic trends that lie at the basis of the best samples of world music art. The implementation of different creative exercises, introduction of integrated courses, musical collections, lectures, work electives, scientific circles are important for the process of forming integrated creative skills of students and is a valuable contribution to the process of formation of the artistic and aesthetic taste of the master’s personality, development of his independence and initiative.ukмайбутній вчитель музичного мистецтваінтегровані творчі вміннямузично-теоретична підготовкабудущий учитель музыкального искусствамузыкально-теоретическая подготовка, интегрированные творческие уменияthe future teacher of musical artintegrated creative skillsand musical-theoretical trainingФормування інтегрованих творчих умінь майбутніх учителів музичного мистецтва у процесі музично-теоретичної підготовкиArticle