Локарєва, Юлія ВалеріанівнаLokareva, Julia2016-07-142016-07-142016Локарєва Ю. В. Потенціал музично-теоретичної підготовки у професійному становленні майбутніх учителів музичного мистецтва / Юлія Валеріанівна Локарєва // Наукові записки КДПУ. Серія: Педагогічні науки / ред. кол.: В. Ф. Черкасов [та ін.]. - Кіровоград : КДПУ ім. В. Винниченка, 2016. - Вип. 143. - С. 124-128.https://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/1625(uk) У статті розглядаються актуальні проблеми професійного становлення педагогів-музикантів, висвітлюється багатий навчальний, розвивальний та творчий потенціал музично-теоретичної підготовки студентів у вищих мистецьких навчальних закладах, наголошується на поліфункціональності музично-теоретичних дисциплін у професійному становленні майбутніх учителів музичного мистецтва.(ru) В статье рассматриваются актуальные проблемы профессионального становления педагогов-музыкантов, освещается богатый учебный, розвивающий, творческий потенциал музыкально-теоретической подготовки в высших учебных заведениях, акцентируется на полифункциональности музыкально-теоретических дисциплин в профессиональном становлении будущих учителей музыкального искусства.(en) The article deals with topical issues of professional development of teachers-musicians, highlights the rich educational, developmental and creative potential of music and theoretical training of students in higher educational institutions of art, according to polyfunctionality musical-theoretical disciplines in the professional development of future teachers of music. Actual problems of professional development of teachers-musicians, increase the level of professionalism of the future teacher of music depends largely on musical and theoretical training aimed at complex-synthetic bases, which are important for the theory and practice of professional formation of students of art schools. Music and theoretical training has an extensive educational, developmental, creativity in the professional formation of the future teacher of music. Teaching music-theoretical subjects in higher arts education has its own specificity, which is universal goals and objectives of training and education of future teachers of music, in an intensive and comprehensive development of musical abilities of students and defined their professional direction in the complex-synthetic methods, tools and techniques and creative accentuation on the formation of professionally significant knowledge and skills needed for students in their future careers.ukпрофесійне становленнямайбутній учитель музичного мистецтвамузично-теоретична підготовкабудущий учитель музыкального искусствамузыкально-теоретическая подготовкаprofessional formationfuture teacher of musical artmusical-theoretical trainingПотенціал музично-теоретичної підготовки у професійному становленні майбутніх учителів музичного мистецтваPotential music theory training in professional development future teachers of art musicArticle