Локарєва, Юлія ВалеріанівнаЛокарева, Юлия ВалериановнаLokareva, Yulia Valerianivna2017-02-272017-02-272017Локарєва Ю. В. Педагогічні умови професійного становлення майбутніх учителів музичного мистецтва / Юлія Валеріанівна Локарєва // Наукові записки КДПУ. Серія: Педагогічні науки / ред. кол.: В. Ф. Черкасов [та ін.]. – Кропивницький : КДПУ ім. В. Винниченка, 2017. – Вип. 150. – С. 155-159.https://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/2237(uk) У статті теоретично обґрунтовано та експериментально перевірено педагогічні умови професійного становлення майбутнього вчителя музичного мистецтва: спрямування музично-теоретичної підготовки на різні види музично-творчої діяльності; оновлення змісту музично-теоретичної підготовки та створення навчально-методичного забезпечення на засадах інтегрованого підходу; використання мультимедійних технологій у процесі музично-теоретичної підготовки.(ru) В статье теоретически обоснованно и экспериментально проверено педагогические условия профессионального становления будущего учителя музыкального искусства: направленность музыкально-теоретической подготовки на различные виды музыкально-творческой деятельности; обновление содержания музыкально-теоретической подготовки и создание учебно-методического обеспечения на основе интегрированного подхода; использование мультимедийных технологий в процессе музыкально-теоретической подготовки.(en) The article is theoretically grounded and experimentally tested pedagogical conditions of professional formation of future teachers of musical art: musical-theoretical training on the various types of musical creative activity; renewal of the content of musical-theoretical training and creation of training and methodological support on the basis of an integrated approach; the use of multimedia technologies in the process of musical-theoretical training. The research theoretically proves and experimentally tests the effectiveness of the proposed pedagogical conditions of professional formation of future teachers of musical art in the process of earning music theory subjects, among which are: 1) the direction of musical-theoretical training on the various types of musical creative activity; 2) updating the content of musical-theoretical training and creation of training and methodological supply on the basis of the integrated approach; 3) the use of multimedia technologies in the process of musical-theoretical training.ukпедагогічні умовипрофесійне становлення майбутнього вчителя музичного мистецтвапедагогические условияпрофессиональное становление будущего учителя музикального искусстваpedagogical conditionsprofessional formation of future teachers of musical artПедагогічні умови професійного становлення майбутніх учителів музичного мистецтваПедагогические условия профессионального становления будущих учителей музыкального искусстваPedagogical conditions of professional formation of future teachers of musical artArticle