Чистякова, Людмила ОлександрівнаЧистякова, Людмила АлександровнаChystiakova, Liudmyla Oleksandrivna2021-05-262021-05-262020Чистякова Л. О. Аксіологічний аспект формування екологічної культури майбутніх учителів трудового навчання та технологій / Людмила Олександрівна Чистякова // Наукові записки ЦДПУ. Серія: Педагогічні науки = Research Bulletin. Series: Pedagogical Sciences / ред. кол.: В. Ф. Черкасов [та ін.]. – Кропивницький : РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2020. – Вип. 191. – С. 178-181.https://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/3674(ua) У статті розглянуто аксіологічний аспект як один із стрижневих чинників формування екологічної культури майбутніх учителів трудового навчання та технологій, що сприяє підвищенню якості екологічної освіти і виховання, екологізації усього освітнього процесу. Зазначено, що сьогодні загальнолюдські цінності виступають на перший план як основа екологічної культури та є визначальними у змістовному наповненні спрямованості особистості, є базисом її ставлення до навколишнього середовища та інших людей, складають мотиваційну основу життєвої активності, особистісного та професійного розвитку людини. Установлено, що головним фактором безпечного та гармонійного існування людства виступають засади духовності, високих моральних, екологічних, етичних принципів, де на перший план виходять не матеріальні потреби, а ціннісне ставлення до Природи, розвиток екологічної культури кожного члена суспільства. Формування екоцентричної екологічної свідомості і культури підростаючого покоління покладено на вчителя, тому першочерговим постає завдання формування екологічної культури майбутнього вчителя. При цьому аксіологічний аспект виступає одним із ключових, оскільки ціннісні орієнтації визначають змістовне наповнення спрямованості особистості, є базисом її ставлення до навколишнього середовища та інших людей, складають мотиваційну основу життєвої активності.(ru) В статье рассмотрены аксиологический аспект как один из стержневых факторов формирования экологической культуры будущих учителей трудового обучения и технологий, способствует повышению качества экологического образования и воспитания, экологизации всего образовательного процесса. Отмечено, что сегодня общечеловеческие ценности выступают на первый план как основа экологической культуры и являются определяющими в содержательном наполнении направленности личности, является базисом его отношение к окружающей среде и других людей, составляют мотивационную основу жизненной активности, личностного и профессионального развития человека. Установлено, что главным фактором безопасного и гармоничного существования человечества выступают основы духовности, высоких моральных, экологических, этических принципов, где на первый план выходят не материальные потребности, а ценностное отношение к природе, развитие экологической культуры каждого члена общества. Формирование экоцентрический экологического сознания и культуры подрастающего поколения возложена на учителя, поэтому первоочередной стоит задача формирования экологической культуры будущего учителя. При этом аксиологический аспект выступает одним из ключевых, поскольку ценностные ориентации определяют содержательное наполнение направленности личности, является базисом его отношение к окружающей среде и других людей, составляют мотивационную основу жизненной активности.(en) The article considers the axiological aspect as one of the core factors in the formation of the environmental culture of future teachers of handicraft education and technology, which contributes to improving the quality of environmental education and upbringing, the greening of the entire educational process. It is noted that today universal values come to the fore as the basis of ecological culture and are decisive in the content of the individual, are the basis of his attitude to the environment and other people, form the motivational basi s of life, personal and professional development. It is noted that today universal values come to the fore as the basis of ecological culture and are decisive in the content of the individual, are the basis of his attitude to the environment and other people, form the motivational basis of life, personal and professional development. It is noted that today universal values come to the fore as the basis of ecological culture and are decisive in the content of the individual, are the basis of his attitude to the environment and other people, form the motivational basis of life, personal and professional development. At the same time, the axiological aspect is one of the key ones, as value orientations determine the content of a person's orientation, are the basis of his attitude to the environment and other people, and form the motivational basis of life activity.ukаксіологіяекологічна культураекологічна освітамайбутні вчителі трудового навчання та технологійцінностіаксиологияэкологическая культураэкологическое образованиебудущие учителя трудового обучения и технологийценностиaxiologyecological cultureecological educationfuture teachers of handicraft education and technologiesvaluesАксіологічний аспект формування екологічної культури майбутніх учителів трудового навчання та технологійАксиологический аспект формирования экологической культуры будущих учителей трудового обучения и технологийAxiological aspect of formation of ecological culture of future teachers of handicraft education and technologiesArticle