Ржевська-Штефан, Злата ОлександрівнаRzhevska-Shtefan, Z.2023-05-282023-05-282013Ржевська-Штефан З. О. Особливості «професійного вигорання» викладачів вищих навчальних закладів / Злата Олександрівна Ржевська-Стефан // Збірник наукових праць К-ПНУ імені Івана Огієнка, Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України. Серія: Проблеми сучасної психології. - 2013. - Випуск 19. - С. 614-624.https://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/4650(ua) У статті зроблено аналіз проблеми «професійного вигорання» викладачів вищих навчальних закладів. Виокремлені характерні для викладачів прояви синдрому. Встановлено, що специфіка розвитку «вигорання» у викладачів полягає в тому, що на тлі симптомів «резистенції» у них вимальовуються явно виражені прояви «виснаження», що свідчить про початок деструктивних особистісних змін і наявність негативних емоційних установок по відношенню до студентів і педагогічної діяльності. Доведено, що цей факт також свідчить про те, що психологічні захисти, які використовує викладач, вже не здатні його захистити від напруження. Підкреслюється деструктивний характер феномена вигорання як для особистості викладача, так і для професійного становлення його студентів.ukсиндром «професійного вигорання»резистенціяпсихологічний захистОсобливості «професійного вигорання» викладачів вищих навчальних закладівArticle