Nikitina, O. O.Нікітіна, Олена Олександрівна2018-07-042018-07-042018Nikitina O. O. Educational resources of lego® as a means of logical andmathematical development of preschoolers / Olena O. Nikitina // Study issues of primary and pre-school education / [resp. ed. A. I. Iliadi, Kotelianets I. S.]. – Kharkiv : Machulin, 2018. – №1. – C. 73-87.https://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/3132(en) Abstract. The article runs about the problem of formation children’s readiness of pre-school age for studying mathematics at school. A special attention is paid on the leading type of activity of a child of pre-school age. The possibilities of using the game methods in formation of readiness for studying have been reviewed. The attention is focused on the educational technology with the use of LEGO® and LEGO DUPLO® resources.(ua) У статті розглянуто проблему формування у дітей дошкільного віку елементарних математичних уявлень через застосування сучасних освітніх технологій. Проаналізовано зміст базового компонентадошкільної освіти та навчальних програм на предмет розвитку конструктивного мислення дітей дошкільного віку. Особливу увагу зосереджено на розвитку логічного мислення дошкільників через спеціально організовані дидактичні ігри із застосуванням освітніх ресурсів LEGO® та LEGO DUPLO®.enготовність дитини до навчаннянаступністьелементарні математичні уявленняматематичний розвитокігрова дівяльністьігрові технологіїсистема освітніх технологій «Lego Education»дошкільний вікchild’s readiness for studyingconsecutionelementary mathematics understandingmathematical developmentgame activitygame technologiesthe system of «Lego Educatіon» educational technologiespreschool ageEducational resources of lego® as a means of logical andmathematical development of preschoolersОсвітні ресурси LEGO® як засіб логічного та математичного розвитку дошкільниківArticle