Shandruk, SvitlanaШандрук, Світлана Іванівна2016-11-022016-11-022014Shandruk S. Curriculum development in language teaching / Світлана Іванівна Шандрук // Наукові записки КДПУ. Серія: Філологічні науки (мовознавство) / ред. О. А. Семенюк [та ін.]. – Кіровоград : КДПУ ім. В. Винниченка, 2014. – Вип. 128. – С. 302-307.https://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/1929(uk) Розвиток та імплементацію навчальних мовних програм можливо здійснювати декількома шляхами, кожен з яких має різні імплікації дизайну курикулуму. У статті робиться спроба описати та порівняти три курикулумних підходи. Поняття форвардного, центрального та зворотного дизайну забезпечує ефективне модельне уявлення про різноманітні підходи дизайну курикулуму та їх практичне застосування.(en) The development and implementation of language teaching programs can be approached in several different ways, each of which has different implications for curriculum design. Three curriculum approaches are described and compared in the article. The notion of forward, central and backward design provides a useful metaphor for understanding the different assumptions underlying each approach to curriculum design as well as for recognizing the different practices that result from them.ukнавчальний планфорварднийцентральний та зворотний дизайнметодиметодикаоцінюванняCurriculum developmentForwardcentral and backward designmethodsmethodologyassessmentCurriculum development in language teachingArticle