Стрітьєвич, Тетяна Миколаївна2016-04-192016-04-192014Стрітьєвич Т. М. Самореалізація майбутніх учителів образотворчого мистецтва як умова професійного становлення / Тетяна Миколаївна Стрітьєвич // Наукові записки КДПУ. Серія: Педагогічні науки / ред. В. В. Радул [та ін.]. – Кіровоград : КДПУ ім. В. Винниченка, 2014. – Вип. 133. – С. 188-194.https://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/1065(uk) Розкриваються шляхи вирішення проблеми професійного становлення майбутніх учителів. Характеризуються діяльнісно орієнтовані, акмеологічний та кібернетичний підходи професіоналізму вчителя. Визначається професійна самореалізація як характеристика індивідуальності майбутнього вчителя образотворчого мистецтва. Представлено окремі та методи самореалізації студентів художньо-графічного відділення.(ru) Раскрываются пути решения проблемы профессионального становления будущих учителей. Характеризуются деятельностно ориентированные, акмеологический и кибернетический подходы профессионализма учителя. Определяется профессиональная самореализация как характеристика индивидуальности будущего учителя изобразительного искусства, представлены отдельные и методы самореализации студентов художественно-графического отделения.(en) The ways of solving the problem of professional formation of future teachers. Characterized by activity-oriented acmeological and cybernetic approaches professionalism of teachers. Determined that the professionalization includes individual and personal and professional development is carried out in fulfillment of professional work and is treated as personal property specialist, acquired during training and practice, his ability to perform the duties of the competent teacher of fine arts. Determine professional fulfillment as a characteristic individuality future teacher of fine arts. Presents some methods of self-fulfillment and students of art and graphics department. Self-realization of a future teacher of fine arts includes the inner, subjective content, pedagogical and creative activity, and has two aspects: personal and institutional. In the last activity is revealed as historically made up a means of satisfying the needs and interests of society, as public social deterministic function. Therefore, the proposed forms of self-realization contributed to the acquisition where the personified social functions. The other is a personal aspect captures the circum stances that the activities carried out by students consciously, with a purpose, according to the knowledge, skills, they own.ukпрофесійне становлення вчителямайбутній вчитель образотворчого мистецтвапрофесійна самореалізаціяпрофесіоналізмпрофессиональное становление учителябудущий учитель изобразительного искусствапрофессиональная самореализацияпрофессионализмрrofessional growth of teachersthe future teacher of fine artsprofessional self-realizationprofessionalСамореалізація майбутніх учителів образотворчого мистецтва як умова професійного становленняArticle