Livytska, InnaЛівицька, Інна АдамівнаЛивицкая, Инна Адамовна2018-07-092018-07-092018Livytska I. Developing EFL students' writing awareness: the quest for effective approach / Inna Livytska // Наукові записки ЦДПУ. Серія: Філологічні науки = Research Bulletin. Series: Philological Sciences / ред. кол.: О. А. Семенюк [та ін.]. – Кропивницький : «КОД», 2018. – Вип. 165. – С. 525-530.https://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/3145(uk) Стаття є спробою теоретичного узагальнення сучасних методологічних підходів до підвищення рівня усвідомленого навчання писемного мовлення студентів, які вивчають англійську мову як іноземну. Через взаємопов’язаний аналіз понять «жанр писемного мовлення», «усвідомлення стратегій письма» та «динамічні ментальні моделі» письмових завдань, ця розвідка перевіряє дві гіпотези: 1) студенти не пов’язують відсутність знань про жанрові особливості писемного мовлення із загальним рівнем володіння іноземною мовою, натомість надають особливої уваги формуванню лексичних та граматичних навичок як основних компонентів мовленнєвої компетенції; 2) процес письма у студентів, які вивчають англійську мову як іноземну, ускладнюється наявністю нетипових для їхньої рідної мови риторичних форм, що, в свою чергу, знижує доступ до короткотермінової робочої пам’яті та негативно впливає на якість писемного тексту іноземною мовою. Як результат, пропонується ефективний підхід підвищення рівня навчальної усвідомленості письмових стратегій студентами шляхом ефективно-орієнтованого підходу.(ru) В статье проанализированы современные методологические подходы к способам повышению уровня осознанности письменной речи студентов, которые изучают английский язык как иностранный. Основными аспектами анализа выступают понятия осознанности студентами письменных особенностей различных жанров английской письменной речи и их взаимосвязь с динамическими ментальными моделями, которые необходимы для выполнения заданий различных письменных жанров.(en) The study represents an attempt to suggest plausible methodological ways of raising writing awareness of the students learning English as a foreign language. The two aspects addressed in this paper include students’ awareness of the strategies for written genres of English as a foreign language and their relation to dynamic mental models of writing while approaching a task in EFL/L2 settings.enусвідомленістьдинамічні ментальні моделі письмаанглійська мова як іноземнастратегії писемного мовленняжанрово-орієнтовані завданняефективно-орієнтованого підхідосознанностьдинамические ментальные моделианглийский язык как иностранныйстратегии письмажанрово-ориентованные заданияеффективно-ориентированный походawarenessdynamic mental models of writingEnglish as a foreign languagewriting strategiesgenre-based tasksefficacy-focused instructionDeveloping EFL students' writing awareness: the quest for effective approachПошук ефективних шляхів підвищення рівня усвідомленого письма у студентів, які вивчають англійську як іноземну мовуПоиск эффективного пути развития осознанной письменной речи у студентов, изучающих английский как иностранный языкArticle